2014. január 26., vasárnap

Shamballa karkötő készítése

Tudom, nem bonyolult, de minfig vannak olyanok akik először készítik, ezért hasznosnak gondoltam bemutatni, hogyan lehet ezt a mostanában nagyon divatos karkötőt elkészíteni. Nekem igazán az után tetszett meg, hogy elkészült az első saját darabom, mostanra pedig már a sokadikat készítettem el. :)
Lehet bármilyen gyönggyel készíteni és lehet nagyobb közöket hagyni a gyöngyök között. Nagy szabadságot ad, főleg, hogy az alapja makramé technika, de annak is csak az alapja.
Nézzük mi kell hozzá:


  • kb 2m zsinór 
  • 9db kövekkel kirakott gyöngy (én most 10mm-eset használok)
  • 2db hematit golyó (ez is 10mm-es)
  • 2db kisebb hematit golyó (6-8mm-es tökéletes méret, de ga valaki nagynak találja, lehet kisebb is)
  • biztosítótű

Első lépésben egy kb 40cm-es darabot mértem le, ezt az egyik végétől kb 10-15cm-re rákötöm a biztosítótűre, majd egy anyagdarabhoz erősítettem. Jó ha van tartása az anyagnak (pl filc). Nem kell túl erősen megkötni, mert a végén ezt ki lehet oldani majd. Ez lesz a középső szál.

Majd vettem egy kb 110cm hosszú szálat, és a felénélugyan úgy rákötöttem a középső szálra. Egészen a tetején húzom meg.


Az első csomót úgy készítem, hogy a bal oldalon lévő szálat keresztezem a középső szállal...

 ...majd a jobb oldali szálat először felülről kereszteztem a jobb oldalon lévő másikon, majd a középső kereszteződés alatt átbújtatom...

... ezután meghúzom.


Második fele a csomónak, ugyan ez, de éppen fordítva. Először a jobb oldali szálat keresztezem a középsővel...

...majd a bal oldali jött és meghúztam.

Ebből a két lépéses csomóból összesen 3-at csináltam. Ha valaki kevesebb gyönggyel szeretné készíteni a karkötőt, pl itt lehet többet készíteni, de nekem most elég ennyi.

Jön az első hematit gyöngy. Ha a zsinór vége nehezen megy át a gyöngyökön, vagy foszlik, én egy kis lángon összeolvasztom és az ujjaimmal kicsit megnyomogatom, hogy könnyebb legyen átdugni a lyukon.

A gyöngyöt körbefogva, készítettem még egy csomót...

 ...majd jött a következő gyöngy...
 ...és a követkető csomó, és így tovább!


 Amikor az utolsó gyöngyöt is feltettem, ismét 3 csomót kötöttem, hogy egyforma legyen a másik végével.


A két csomózószáalt levágtam és a kis végeket megolvasztottam, hogy ne csússzon majd szét.

Kész az alap, már csak a csószó részt kell elkészíteni. :)

 A két végét szembefordítottam...

... és egy kb 30cm-egy darab zsinórt úgy kötöttem rá, hogy pont a felénél legyen.

 A csúszórész hossza attól függ, hogy ki milyen nagy karkötőt szeretne. Nekem 4 csomópár kellett.


Erről a részról is levágtam és a végeket fixáltam.

A karkötő itt már összehúzható. Mindjárt kész is lesz. :)

A két végére  ráhúztam a kisebb gyöngyöket...

... majd egy csomóval és a maradék levágásával, fixálással befejeztem.



Készen is van. Ugye, hogy milyen egyszerű? :)
Jó fűzögetést kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése